Shopping Cart

Veilig betalen met iDeal, Paypal, MasterCard of Visa

Gratis bezorging binnen 3 werkdagen

Uit voorraad leverbaar en rijklaar geleverd incl. kenteken

Garantie

De garantie voor een elektrische scooter met een lithium accu is twee jaar, te berekenen vanaf de aankoop en is beperkt tot 20.000 kilometer, indien dit aantal binnen voornoemde twee jaren wordt gehaald.

Voor elektronische onderdelen is de garantie beperkt tot één jaar.

De garantie geldt niet voor software-updates, kapschade, vochtschade, valschade en slijtageonderdelen, zoals: banden, binnenbanden, rubberen onderdelen, remschrijven, riemen, kettingen, filters, trommels, wielspaken, kettingen en overige slijtagegevoelige onderdelen.

Voor een aanspraak op de garantie is het van belang dat de scooter op tijd en door ESCOO is onderhouden.

Daarnaast is het van groot belang dat je de scooter regelmatig zelf onderhoudt. Laad de accu minstens één keer per maand op, om het maximale uit je accu te kunnen halen.

Elektrische scooters
24 maanden garantie (vanaf de factuurdatum) wanneer het onderhoud door een goedgekeurde ESCOO monteur is uitgevoerd.

Accu

  • Lithium accu: 24 maanden garantie bij de volgende modellen: Bayesa, Biënto, Torcido en Ronda.
    12 maanden garantie bij de volgende modellen: Cida.

Garantie Voorwaarden

  • In het bezit zijn van het aankoopbewijs.
  • Alle onderhoudsbeurten, als aangeduid in het onderhoudsboekje, tijdig hebben plaatsgevonden.
  • Het voertuig conform het onderhoudsschema word onderhouden door een erkende specialist. Indien u de onderhoudsbeurten elders dan bij de erkende specialist laat uitvoeren dient u de facturen hiervan te kunnen tonen, de garantietermijn zal hierdoor kunnen worden beïnvloed.
  • Wanneer de klant zelf onderdelen gaat (laten) inbouwen in de motor of zelf het onderhoud van het voertuig gaat uitvoeren kan er geen beroep meer gedaan worden op de garantie.
  • De originele onderdelen mogen niet vervangen worden door niet-originele onderdelen. 
  • Als u aanspraak wilt maken op de volledige garantie mogen de reparatiewerkzaamheden uitsluitend uitgevoerd worden in een werkplaats van een goedgekeurde ESCOO monteur. 

De garantie dekt niet:

  • Normale slijtage en beschadiging veroorzaakt door het gebruik van het voertuig, zijnde geen materiaal- of constructiefout, zijn als dusdanig niet gedekt door de garantie: de vervanging van binnen- en buitenbanden, rubberen onderdelen, remschijven of trommels, riemen, filters, kettingen, tandwielen, wielspaken en niet genoemde slijtage delen.
  • De onderhoudswerkzaamheden zoals: software updates, smeren, afstellen, reinigen enz.).
  • Op plastic onderdelen of kuipdelen wordt enkel garantie verleend als er constructiefouten of fabricagefouten worden geconstateerd voor de aflevering van het nieuwe voertuig aan de klant.
  • Verergering van de schade door voorgezet gebruik van het voertuig bij een defect of probleem.
  • Schade die opzettelijk is toegebracht door de begunstigde/eigenaar.
  • Wanneer een scooter meer dan 30.000km heeft afgelegd en/of voor commerciële doeleinden is gebruikt; zoals bijvoorbeeld voor verhuur, thuisbezorging of koeriersdiensten.
  • Corrosie of oxidatie van het oppervlak van het chassis, schroeven en alle overige behandelde of onbehandelde onderdelen worden niet gedekt door de garantie.
  • Geluiden en trillingen die geen enkele invloed hebben op de betrouwbaarheid, veiligheid en het weggedrag van het voertuig worden niet gedekt door de garantie.
  • De schade die voortvloeit uit nalatigheid, een verkeerd gebruik, het niet naleven van de in de gebruikshandleiding vermelde aanwijzingen.
  • Aanvullende niet door de dealer gemonteerde onderdelen of aanpassingen (bijv: opvoer software update, alarmen, radio, lampen enz.).

Belangrijke informatie over accu’s van elektrische voertuigen

Bij niet correct gebruik kan de levensduur van de accu worden verkleind of ze kunnen zelfs kapot gaan. Wij adviseren altijd minimaal één keer in de maand bij te laden, en indien u de accu niet gebruikt hem ”indien mogelijk” op kamertemperatuur op te slaan. 

Het beste is een laadcyclus (de tijd dat de accu aan de lader ligt) van 6 tot maximaal 10 uur continu. Uiteraard kan het laadproces per product verschillen.

Denk eraan dat de accu door zelfontlading langzaam leeg loopt. De capaciteit van een accu neemt ook af bij lage temperaturen. Het opladen van de accu kun je dan ook het best binnenshuis doen. Of in ieder geval in een ruimte die op kamertemperatuur is.

De actieradius van een accu kan bij lage temperaturen met een kwart afnemen. Anders gezegd: in de winter haal je minder kilometers uit je accu dan in de zomer. Dit verschil kan oplopen tot 25 procent. Om je accu zo lang mogelijk goed te houden is het beste advies om hem te blijven gebruiken. Ook in de winter. 

Een zogenaamde diepteontlading, waarbij de resterende capaciteit van de accu onder de 5% komt, kan een lithium accu onherstelbaar beschadigen. Daar is hij weliswaar tegen beschermd – een chip schakelt de accu uit wanneer die grens van 5% is bereikt, maar een goede vuistregel is de accu opladen als er nog zo’n 20% van de capaciteit over is. Met een lading van tussen de 20% en 80% presteren accu’s optimaal.

De rij-afstand, uithoudingsvermogen en prestaties van de accu zijn niet gedekt door de garantie. Gaat de accu kapot vanwege diepontlading (dit vind plaats als een lege accu, na het rijden of door het leeglopen bij stilstand, niet direct wordt opgeladen ”let hier dus goed op!”) dan geldt er ook geen garantie.

In de landen van de Europese Unie, wordt de consument beschermd via wettelijke rechten zoals bepaald door de van kracht zijnde nationale regelgeving. Onderhavige contractuele garantie kan deze rechten niet inperken.

Heb je het antwoord op je vraag niet kunnen vinden? Neem dan contact met ons op.

Gratis bezorging NL&BE

Binnen 3 werkdagen op kenteken bij u thuisbezorgd

Proefrijden mogelijk

Kom daarvoor naar onze showroom

Zeer milieuvriendelijk

En ook nog goedkoper!

Veilig betalen

Contant is mogelijk bij ophalen of bezorging